Home Dyski Zakupy IT w sektorze publicznym – 5 największych problemów

Zakupy IT w sektorze publicznym – 5 największych problemów

przez admin

W przypadku branży IT częściowe zapotrzebowanie pochodzi od klientów z sektora publicznego. Najczęściej pojawia się 5 zasadniczych problemów we wskazanej grupie klientów. Na podstawie naszych doświadczeń zebraliśmy przykłady problemów z jakimi zwracają się do nas nasi partnerzy. Poniżej wskażemy jak firma ESUS IT radzi sobie z ich rozwiązaniem.

  • Oferta i wsparcie – wielu naszych klientów, szuka pewnych rozwiązań, ale bardzo często nie są pewni czy wybrali właściwie, a czasem nie mają po swojej strony osoby z wiedzą techniczną, która podejmie decyzję jaki produkt kupić aby najlepiej sprawdzał się w istniejącej już infrastrukturze. W takiej sytuacji, jest niezwykle trudno podjąć właściwa decyzję i wziąć za nią odpowiedzialność. Brak bezpieczeństwa powoduje, że nasi partnerzy poszukują dostawcy, który nie tylko doradzi, ale również, weźmie na siebie odpowiedzialność w razie problemów (np. ewentualna wymiana produktów). Wszelkie błędy albo trudności, ze względu na skomplikowany system procesowania są niezwykle trudne do poprawy albo zmiany.

ESUS IT: Wiemy, że nasi partnerzy oczekują rozwiązania i spokoju, bo bezpieczeństwo dla takich klientów jest niezwykle ważne. Dostarczamy produkty dobrane pod każdego klienta indywidualnie i bierzemy za nie pełną odpowiedzialność. 100% gwarancji wsparcia albo wymiana – oferujemy wsparcie przed i po sprzedaży. Jeśli zdarzy się ewentualna wymiana produktu, całkowicie organizujemy przebieg tej transakcji, zapewniamy darmową dostawę i nadzór przy wymianie . Jedyne co jest niezbędne, aby zrealizować zamówienie klienta z sektora publicznego, to informacja co potrzebujesz albo co chcesz osiągnąć. Całą resztę przekaż na ekspertów – pozwól sobie pomóc.

  • Czas realizacji – jest istotny dla wszystkich, bo każdy z nas często musi zmierzyć się terminami. Jeden element, często jest powiązany z innym i pozornie mała sprawa może być częścią większego projektu.  Opóźniania i nieterminowość, może doprowadzić do niepotrzebnej frustracji, a tego każdy chce uniknąć.

ESUS IT: Czas ma znaczenie, bo jak to mówią: „czas to pieniądz”. Czas realizacji oraz informowanie naszych klientów o statusie zamówienia, to ważny element naszego procesu obsługi. Przed przystąpieniem do realizacji, określamy i potwierdzamy wszystkie aspekty zamówienia. Staramy się, dostarczyć wszystko na czas, a nawet szybciej, ale wiemy też, że opóźnienia się zdarzają. Jeśli tak się stanie, to robimy wszystko, aby pomóc albo znaleźć inne rozwiązanie i wykonać zlecenie w terminie.

  • Przedpłata czy kredyt – wielu klientów, ze względu na czas i skomplikowane formalności decyzyjne ma problem z procesowaniem przedpłat. Może to trwać długo, ze względu na złożoność organizacji albo jest to czasem po prostu niemożliwe.

ESUS IT: Jest to przeszkoda, z którą musimy się mierzyć niemal każdego dnia. Możliwości finansowania dla podmiotów budżetowych w firmie ESUS IT są elastyczne i dostosowane do każdego podmiotu. Wszyscy klienci należący do sektora publicznego dostają u nas termin 14 dni, a jeśli potrzebny jest dłuższy czas, to wystarczy nam to zgłosić. W przypadku przedpłat, jeśli oferta na określonych warunkach musi być ważna wskazaną ilość czasu, wystarczy poinformować o termin obowiązywania oferty.  

  • Badanie rynku i oferta wstępna –  jest często konieczna przed przystąpieniem przygotowania do oferty albo przetargu, jako element budżetowania wydatków w jednostce publicznej. Często klienci pytają o takie informacja, bo dopiero na ich  podstawie mogą przygotować odpowiednią dokumentację.

ESUS IT:  Jeśli, klient na etapie zapytania poinformuje nas o taki zamiarze to jesteśmy w stanie pomóc. Bazując na wytycznych przygotujemy dokładniejszą wycenę wraz z możliwymi zagrożeniami. Dodatkowo możemy zaproponować także odpowiedniki i zamienniki, jeśli będzie to możliwe.

  • Dokumenty – to najistotniejszy element do prawidłowego przebiegu postępowania. Wiemy, że może to się odbyć na różne sposoby od informacji mailowej po podpisanie umowy na dostarczenie usług. Potrzeby są różne, bo jednostki są inne i każda z nich posiada inne procedury.

ESUS IT: Procedury są ważne i pozwalają zapanować przy rozwiązaniach dużej złożoności. Wychodząc naprzeciw takim problemom w firmie ESUS IT mamy dedykowaną osobę, która specjalizuje się w obsłudze klientów budżetowych. Twoje potrzeby są dla nas ważne i wiemy jak je spełnić – skontaktuj się z nami i powiedz nam czego oczekujesz.

Podsumowanie:

                Każda branża ma swoje cienie i blaski, co wymaga zrozumienia przeciwności jakie mogą się pojawić na każdym etapie zamówienia. My te przeszkody poznaliśmy, przez 13 lat zdobywaliśmy doświadczenia oraz poznaliśmy problemy naszych partnerów. Nie tylko wiemy jakie są największe ograniczenia z którymi boryka się sektor publiczny, ale też wypracowaliśmy wewnętrzne procedury, dzięki którym jesteśmy w stanie sprostać wszelkim wymaganiom.  Wiemy jak sprawnie przeprowadzić każde zlecenie, jakie elementy zamówienia są istotne, na co zwrócić uwagę aby realizacja przebiegła zgodnie z wytycznymi. Posiadamy dedykowanych pracowników, którzy są ekspertami w obsłudze sektora publicznego. Wysokie standardy obsługi, terminowe zamówienia i zabezpieczenie po realizacji zlecenia, to gwarancja od ESUS IT.

Sprawdź jak bezpiecznie przeprowadzamy transakcje w sektorze publicznym

Inne artykuły, które mogą Ci się spodobać